Religia 25.05

26V Dzień Mamy 0

Brakuje słów, aby podziękować za Matczyną odwagę, cierpliwość, dobroć, zrozumienie. Życzę wszystkim Mamom samych powodów do uśmiechu, błękitnego nieba na co dzień, by móc walczyć z przeciwnościami losu.

                                    1 W tym Dniu pamiętajmy o Maryi i modlitwie do niej :                      

                                                                       - Święta Maryjo – módl się za Nami

                                                                      - Matko Boża -   módl się za Nami

                                                                       - Matko Kościoła - módl się za Nami

                                                                       - Królowo Aniołów - módl się za Nami

                                                                       - Królowo Wszystkich Świętych- módl się za Nami

                                                                     - Królowo rodzin - módl się za Nami

                                                                   - Królowo Polski - módl się za Nami

Proponuję też posłuchać a nawet nauczyć dzieci jednej z piękniejszych pieśni:

Domowe przedszkole 18.05

Religia 12.05

Wiosna z Panem Bogiem- wierszyk do nauki

Wyskoczyła młoda trawka spod śniegu na zwiady,

Wszystkim dzieciom chce pokazać Pana boga ślady.

Także mały skowroneczek, co ma szare piórka,

Chce o Bogu opowiadać dzieciom z miast. Z podwórka.

Czarna zwinna jaskółeczka z ciepłych krajów leci,

Śpiewa chwałę Panu Bogu, tak jak dobre dzieci.

Oto dwie piosenki – jedna do nauki, a drugą powtarzamy…

Domowe przedszkole 11.05

Witajcie :)
Na wiejskim podwórku, ale nie tylko - w zasadzie wszędzie,  gdzie mamy kontakt z ziemią możemy spotkać ....pożyteczną dżdżownicę. To małe żyjątko pewnie każdy z Was miał już kiedyś możliwość spotkać osobiście.
Ciekawe, jak zareagowaliście na to spotkanie? Pamiętacie?
Chciałybysmy przy pomocy paru filmików i stron przybliżyć Wam to pożyteczne żyjątko - dlaczego jest takie ważne i zasługuje na pozostawienie je w spokoju.
Po obejrzeniu spróbujcie opowiedzieć jak wygląda dżdżownica, gdzie żyje  i na czym z jakich powodów są takie pożyteczne?
Proponujemy również wykonanie własnych dżdżownic ( z plasteliny, lub masy solnej) - takimi można się bawić do woli:)
Linki do filmików:

Ciekawostki - DŻDŻOWNICA - SuperKid

Przygoda Trampolinka na wsi – opowiadanie

Pewnego dnia do przedszkola przyleciał bocian Klek, który mieszkał na wsi w gnieździe na dachu stodoły.

-kle, kle Trampolinku, potrzebujemy twojej pomocy. Wsiadaj na moje plecy, po drodze wszystko ci opowiem. I polecieli. Okazało się, że mały kotek Miluś gdzieś się zapodział. Jeszcze rano siedział w koszyku , a teraz go nie ma. Pies Filek posłał więc po Trampolinka, żeby pomógł w poszukiwaniach. Przecież kiedyś bawili się razem w detektywów. Wreszcie dotarli do wsi. Bocian bezpiecznie wylądował na podwórku.

- hau, hau, tak się cieszę,że jesteś- przywitał Trampolinka Filek. Muszę pilnować gospodarstwa nie mam czasu szukać tego małego wędrownika, ale Ty na pewno go znajdziesz.

Trampolinek najpierw odwiedził krówki w oborze.

-Muuu, nie widziałam kotka, Trampolinku, muuuu – zamuczała krowa. Na nic nie patrzę, bo opiekuję się swoim synkiem, cielaczkiem, muuuu. Idż do stajni, może tam coś wiedzą.

Ale w stajni nie było nikogo, ani klaczy ani żrebaka. Konie wybrały się na pastwisko, ihaha, ihaha. Trampolinek porozglądał się po stajni, ale kotka nie znalazł. Nagle usłyszał gdakanie dochodzące z kurnika.

- koo, koo, kooo – wołała swoje kurczęta kwoka na obiad. Trampolinek zajrzał do kurnika. Kiedy zapytał o kotka Milusia , usłyszał, że może poszedł bawić się z małymi prosiaczkami. A prosięta, jak wiadomo, mieszkają z mamą świnką w chlewie.Ale i tam nikt nic nie słyszał ani nie widział.

-zapytaj gęsi albo kaczek, chrum, chrum – poradziła mama świnka.

Trampolinek poszedł nad staw. Kaczka z kaczętami i gęś z gąsiętami chlapały wodą na wszystkie strony. Takiego narobiły hałasu,że aż trudno opisać.

- gę, gę,gę, nic nie wiem, gę, gę,gę gęgała gęś a kaczka odpowiadała: kwa, kwa ,kwa i ja i ja. Miluś nie chce się z nami pluskać, kwa, kwa, kwa.

Trampolinek wrócił do Filka, który ze znudzoną miną słuchał koguta. A kogut dreptał za Filkiem i wrzeszczał:

- ja tu rządzę , kukuryku, , na podwórku i w kurniku.

Gdy kogut zobaczył Trampolinka, trochę się zawstydził, potrząsnął grzebieniem i z zadartym wysoko grzebieniem odmaszerował.

-Filku, o czym rozmawiałeś dziś rano z kotkiem? – zapytał Trampolinek

-hau,hau, tłumaczyłem mu, że jak dorośnie, będzie przeganiał myszy ze stodoły, hau, hau.

-biegniemy do stodoły – zawołał Trampolinek!

Weszli do stodoły – a tam, zwinięty w kłębek spał Miluś, bo koty lubią pospać w dzień.

-może myślał,że jak się obudzi w stodole, to będzie już dorosłym kotem – zaśmiał się Filek. Trampolinek położył palec na buzię, żeby pies był cicho i …wyszli na palcach. Wszystko dobrze się skończyło. Zwierzęta podziękowały Trampolinkowi za pomoc. Trampolinek musiął już wracać do przedszkola, więc bocian Klel zaprosił go do lotu. I frrr, polecieli….

Domowe przedszkole 15-30.04

Zadania 5-6 latek (15.04- 30.04)

Tydzień 30: Dzień i noc

Tydzień 31: Dbamy o naszą planetę

Tydzień 32: W zdrowym ciele zdrowy duch

 

W tym miesiącu ćwiczymy z dziećmi rozpoznawanie liter (J, j, N, n, C, c) poprzez np. rozpoznawanie ich w tekście, zaznaczanie, szukanie w wyrazach, wysłuchiwanie w wyrazach i wyszukiwanie.

http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

- ćwiczymy dzielenie wyrazów na sylaby i głoski.

- ćwiczymy wyodrębnianie wyrazów w zdaniach.

- czytamy dziecku teksty literackie i zachęcamy dziecko do wypowiadania się na ich temat formułując dłuższe wypowiedzi.

- dzieci 6 letnie czytają proste teksty w Kartach pracy.

- wykonujemy zadania w kartach pracy ( jeśli mamy taką możliwość)

- ćwiczymy pisanie po śladach oraz szlaczki.

- poznajemy cyfry 8 oraz 9

- ćwiczymy przeliczanie np. kredek, fasolek lub rzeczy, które mammy w domu. Tworzymy z nitek lub wełny zbiory i przeliczamy ich zawartość oraz porównujemy liczebność zbiorów.

- poznajemy znaki matematyczne :<,>,=  

 

- ćwiczymy określanie kierunków, rozróżniamy prawą i lewą stronę

- rozmawiamy z dziećmi o następstwie dnia i nocy

- uczymy się działania zegara (pełne godziny).

- ćwiczymy tak jak do tej pory malowanie i rysowanie, wycinanie nożyczkami, lepienie z plasteliny, ciastoliny lub ciasta solnego

- dbamy o nasze roślinki

- powroty ptaków

 

- zawsze pamiętamy o dbaniu o przyrodę nawet jak jesteśmy w domu (segregujemy śmieci).

 

 

 

 

- znamy zwierzęta prowadzące dzienny i nocny tryb życia.

https://abc.tvp.pl/36812636/kto-nie-spi-noca-odc-58

- dbamy o swoje bezpieczeństwo.

-poznajemy układ słoneczny

- ćwiczymy i dbamy o swoje zdrowie

 

 

 

 

6 latki karty pracy

W zdrowym ciele zdrowy duch

Dbamy_o_nasza_planete

Dzień i noc

5 latki

W_zdrowym_ciele_zdrowy_duch

Dbamy o naszą planetę

Dzień i noc

 

 

 

KONKURS

ĆWICZENIA

Domowe przedszkole 2.04

Hello! Sikorki

Hej dzieciaki ! Tematyka na okres wiosenno- świąteczny. Jeśli macie i siły i chęci śpiewajcie nasze powitalne piosenki oraz piosenki gimnastyczne, w których utrwalamy części ciała : head, shoulders, knees, toes, a także rozruszajcie trochę nasze body. Do dzieła! Nie zapomnijcie o piosenkach powitalnych.

 

 

 

Poćwiczymy i utrwalimy słowa z języka angielskiego, które już umiemy. Przypominamy je sobie i powtarzamy tak często ilekroć mamy na to ochotę.

Animals:

  • cat
  • dog
  • mouse
  • pig
  • cow
  • horse
  • duck

 

Colours:

• red

• blue

• green

• yellow

• white

• black

SPRING Utrwalamy słownictwo związane z Wiosną podczas jednych z zabaw zaproponowanych.

• Spring

• sun

• wind

• rain

• rainbow

• butterfly

Możemy również, z użyciem znanych słów, pobawić się w zabawy takie jak:

1. Bingo

Myślę, że znamy tę grę i możemy ją wykorzystać do wspólnych zabaw. Każde dziecko lub para dzieci otrzymuje plansze z obrazkami związanymi z omawianym tematem, np. zwierzęta ( cat, dog, cow, horse, pig, duck) lub owoce( apple, pear, strawberry). Odczytujemy nazwy obrazków – dziecko po usłyszeniu odpowiedniej nazwy – zakrywa dany obrazek. Odczytywane nazwy muszą zawierać również przykłady ‘zmyłki’ – czyli wyrazy, które w ogóle nie występują na planszy. Kiedy dziecko zasłoni wszystkie obrazki woła “BINGO”

2. What’s missing

Rozkładamy przed dzieckiem karty lub rysunki przedstawiające omawiane słownictwo. Do wybranego dziecka zwraca się słowami: „Close your eyes!”-zamknij oczy . Kiedy dziecko zamknie oczyl zabieramy jedną z kart mówiąc „Now, open your eyes (teraz otwórz oczy i powiedz co zgineło? and tell me: What’s missing?” , a dziecko stara się zgadnąć po angielsku czego brakuje.

3. Teleskop

Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze flashcards (czyli karty z narysowanym np. Kotem )z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

4. Ciuciubabka

Zawiązujemy dziecku oczy za pomocą szalika lub chusty. Przynosimy np. różne owoce i warzywa, które rozkładamy na stole. Zawiązujemy oczy dziecku. Jego zadaniem jest odgadnąć na podstawie dotyku, co to za owoc lub warzywo.

5. Utrwalanie słownictwa podczas śpiewu

Kolejna zabawa idealnie nadaje się podczas np. utrwalania słów zawartych w tekście piosenki. Rozdajemy dzieciom obrazki przedstawiające słowa zawarte w piosence np. do piosenki „Old MacDonald Had a Farm” możemy wykorzystać sylwety zwierząt. Zadaniem dzieci jest podniesienie obrazka wysoko nad głowę gdy usłyszą dany wyraz podczas wspólnego śpiewania.

6. „It is a….”

Trzymamy nad głową karty z omawianym słownictwem np. zwierzęta i zwraca się do dziecka słowami „It is a dog” (na zdjęciu widoczne jest inne zwierzę), dzieci głośno krzyczą NO. Kiedy ktoś zgadnie jakie zwierzę przedstawione jest na obrazku, wtedy dziecko woła YES.

I LOVE YOU

serce

Domowe przedszkole 26 marzec

Domowe przedszkole 25 marzec